Tarptautinio bakalaureato organizacija (International Baccalaureate Organization) - TBO arba TB yra ne pelno siekianti švietimo organizacija siūlanti tarptautinį išsilavinimą. Organizacija buvo įkurta 1968 m. Ženevoje. Šiuo metu TB priklauso 5684 mokyklų 160 pasaulio šalyse. Pasaulio mokykloms siūlomos keturios aukštos kokybės ugdymo programos – pradinės mokyklos (PYP - Primary Years Programme) 3-12 m. mokiniams, pagrindinės mokyklos (MYP - Middle Years Programme) 11-16 m. mokiniams ir dvi programos 16-19 m. jaunuoliams: diplomo (DP - Diploma Programme) ir profesinio orientavimo programa (CP - Career-related Programme).
Nuo 1997 m. Vilniaus licėjuje įgyvendinama Diplomo programa. Licėjus vadovaujasi Tarptautinio bakalaureato ugdymo filosofija ir laikosi šių TB ugdymo principų:
Tarptautinio bakalaureato misija – ugdyti smalsius, nuolat žinių siekiančius ir rūpestingus jaunuolius, kurie suvoktų ir gerbtų kultūrų skirtumus bei padėtų kurti geresnį ir taikesnį pasaulį.
Siekiant šio tikslo, organizacija bendradarbiaudama su mokyklomis, vyriausybėmis bei tarptautinėmis organizacijomis yra sukūrusi ir nuolat atnaujina ugdymo programas, išsiskiriančias aukštais akademiniais reikalavimais ir patikimu vertinimu.
Pagal šias programas dirbančių viso pasaulio Tarptautinio bakalaureato mokyklų mokiniai skatinami būti aktyviais, rūpestingais, tolerantiškais ir nuolat besimokančiais žmonėmis.
Tarptautinis bakalaureatas siekia ugdyti plačių pažiūrų, tarptautinį požiūrį turinčius žmones, kurie jaustųsi visos žmonių bendruomenės nariais, atsakingais už planetos išsaugojimą, ir padėtų kurti geresnį ir taikesnį pasaulį.
Tarptautinio bakalaureato mokiniai siekia būti
ŽINGEIDŪS | Smalsūs, iniciatyvūs, siekiantys atrasti ir ištirti naujus dalykus; gebantys mokytis savarankiškai ir bendradarbiaujant su kitais. Jų noras mokytis išlieka visą gyvenimą. |
IŠPRUSĘ |
Domisi įvairiomis disciplinomis, įvairiais pasaulio reiškiniais ir procesais, nagrinėja įvairius požiūrius ir vertinimus. Tokiu būdu gilina savo žinias ir plečia akiratį. Įsitraukia į vietinių ir globalių problemų sprendimą bei idėjų įgyvendinimą. |
MĄSTANTYS |
Kritinis mąstymas ir kūrybingumas jiems padeda išspręsti sudėtingas problemas, priimti pagrįstus ir etiškus sprendimus. |
BENDRAUJANTYS |
Yra kūrybingi ir geba bendrauti pasitikėdami savimi, įvairiais būdais ir skirtingomis kalbomis. Efektyviai ir noriai bendradarbiauja su kitais, atsižvelgdami į kitų asmenų ir grupių nuomonę. |
PRINCIPINGI | Laikosi moralės normų, elgiasi dorai, sąžiningai ir teisingai, gerbia kitų žmonių teises ir orumą. Prisiima atsakomybę už savo veiksmus ir jų pasekmes. |
TOLERANTIŠKI | Atviri naujoms idėjoms ir patirtims. Vertina ir gerbia tiek savo pačių kultūrą, papročius, tiek kitų bendruomenių vertybes ir tradicijas. |
RŪPESTINGI | Yra empatiški, užjaučiantys ir pagarbūs. Įsitraukia į bendruomeninę veiklą ir imasi iniciatyvos padėti aplinkiniams. |
RYŽTINGI | Yra ryžtingi ir pasirengę netikėtoms situacijoms bei pokyčiams. Susidūrę su iššūkiais sumaniai ieško išeičių ir geba rasti sprendimus. Siekia atrasti naujas idėjas ir inovatyvius sprendimus tiek dirbdami savarankiškai, tiek bendradarbiaudami su kitais. |
HARMONINGI | Suvokia, kad gerovę sau ir aplinkiniams sukurs siekdami protinės, fizinės ir emocinės darnos. |
REFLEKTUOJANTYS | Geba įvertinti savo idėjas ir patirtį, suvokia savo stipriąsias puses ir trūkumus. Mokydamiesi tobulėja. |